מה זה נכסים דיגיטליים ולמה כדאי להשקיע בהם?

מה זה נכסים דיגיטליים ולמה כדאי להשקיע בהם?
סביר להניח ששמעתם את הביטוי "נכס דיגיטלי" בעבר ואולי אפילו ראיתם מודעות שמבטיחות לכם הכנסה פסיבית ולסדר לכם השקעות בנכסים דיגיטליים. אז אם עד היום לא כל כך הבנתם על מה מדובר, אנחנו כאן בשביל לעשות לכם סדר - כי בתכל'ס, זה הרבה יותר פשוט ממה שנדמה לכם! ברוכים הבאים לאתר אקטיבו ולכתבה שלנו על מהם נכסים דיגיטליים ולמה כדאי להשקיע בהם. המשיכו לקרוא:
Facebook
WhatsApp
Email
מה זה נכסים דיגיטליים

תוכן עניינים

מה זה נכס דיגיטלי?

נכס דיגיטלי הוא למעשה כל פיסת נדל"ן אינטרנטית שנמצאת בבעלותכם או בניהולכם הראשי. הדעות מאוד חלוקות בנוגע למה נחשב נכס דיגיטלי שבאמת שייך לכם (ניגע בזה בהמשך). אבל בגדול, כל אתר אינטרנט, דומיין, חנות איקומרס או אפילו ערוצי יוטיוב ועמודי רשתות חברתיות יכולים להיחשב כנכסים דיגיטליים מניבים.

סוגי נכסים דיגיטליים

כמו שציינו למעלה, הדעות חלוקות בנוגע למה זה נכסים דיגיטליים והאם כל נכס כזה הוא באמת בבעלותך. בואו נעשה לכם סדר בדברים ונחלק את הנכסים הדיגיטליים לשלושה סוגים:

  • נכס דיגיטלי בבעלות מלאה – נכס דיגיטלי כזה יכול להיות אתר אינטרנט, חנות איקומרס או דומיין שרשום על שמכם. מה זה אומר שהנכס הוא בבעלות מלאה שלכם? זה אומר שלא משנה מה יקרה, כל עוד תחדשו את התשלום על שם הדומיין, האתר תמיד יהיה בבעלותכם ללא יכולת של גורמים חיצוניים להשפיע על הנכס שלכם. חשוב לשים לב שלפי הגישה הזאת, גם לא כל אתר איקומרס יהיה שייך לכם במאה אחוז. לדוגמא חנות אונליין שבניתם בפלטפורמה מסויימת של קוד סגור לא תיחשב כנכס דיגיטלי שבבעלותכם המלאה (כך שאם הפלטפורמה לבניית החנות מפסיקה פתאום את שירותיה, אתם עלולים להיות בבעיה).

  • נכס דיגיטלי בבעלות משותפת – כמו שאמרנו בסעיף הראשון, חנות אונליין שתבנו בפטלטפורמת קוד סגור או לצורך העניין באמזון או אייבי לא באמת תיחשב כנכס דיגיטלי בבעלותכם ואתם נתונים להשפעות שונות של בעלי הפלטפורמה.

  • נכס דיגיטלי שלא בבעלותכם כלל – אז מהם הנכסים הדיגיטליים שלא נמצאים בבעלותכם כלל? לדוגמא: דפי פייסבוק, עמודי אינסטגרם ואפילו ערוצי יוטיוב אף פעם לא יהיו בבעלותכם המלאה ותמיד תהיו נתונים להשפעה של שינויי האלגוריתם שיפגעו לכם בחשיפה או בהכנסות. לדוגמא, תארו שיש לכם עמוד יוטיוב מוצלח עם מאות אלפי צפיות כל חודש ואז יוטיוב מחליטים לעשות שינוי באלגוריתם וכך פתאום כמות הצפיות שלכם נחתכת בשניים (מבוסס על מקרים אמיתיים) וכך כרעם ביום בהיר איבדתם חצי מההכנסה שלכם. עדיין, סוגי הנכסים הללו בהחלט יכולים להיות משתלמים ולהכניס הכנסה יפה מאוד, אך חשוב להבין שאלו נכסים בסיכון גבוה יותר לעומת אתרי אינטרנט. 

איך אפשר להרוויח כסף מנכסים דיגיטליים?

לעומת נכסים פיזיים כמו דירה שממנה ניתן להרוויח משכירות או מעליית ערך, בנכסים דיגיטליים אפשרויות הרווח עצומות ולעתים לא מוגבלות.

בשביל שתבינו איך אפשר להרוויח כסף מנכס דיגיטלי, חשוב שתבינו שני מושגים:

טראפיק – תנועת הגולשים שיש לכם בנכס.

מוניטיזציה – איך אתם גורמים לנכס הדיגיטלי שלכם להכניס בשבילכם כסף.

אחרי שהכרתם את שני המושגים בואו נבין איך תכל'ס ניתן להרוויח כסף מנכסים דיגיטליים? הנה כמה דוגמאות:

  • מכירת לידים – ליד הוא למעשה גולש שהתעניין בשירות כלשהו והשאיר את הפרטים שלו או התקשר לקבלת פרטים נוספים על השירות. אם יש לכם נכס דיגיטלי בתחום מסויים, אתם יכולים להציע לגולשים שלכם לקבל שירות רלוונטי באותו התחום שבו הנכס שלכם עוסק ולמעשה למכור כל ליד כזה לנותן שירות רלוונטי. לדוגמא, יש לכם אתר תוכן שעוסק בתחום הטיולים בברצלונה. בכל כתבה באתר שלכם תוכלו להטמיע טופס יצירת קשר שמציע לגולשים לקבל פרטים נוספים על טיולים מודרכים בברצלונה וכל ליד כזה תוכלו למכור למדריך טיולים שמציע את השירות הנ"ל. אתם בעצם מקשרים בין הגולש לנותן השירות הרלוונטי.

  • שיווק שותפים/Affiliate – שיווק שותפים היא דרך פשוטה ויעילה להרוויח כסף מנכסים דיגיטליים. למעשה אנחנו "ממליצים" לגולשים שלנו על מוצרים שיכולים להיות רלוונטים בשבילם ומרוויחים עמלה מכל רכישה שנעשתה דרכנו. למשל, למנוע חיפוש המלונות בוקינג ישנה תוכנית שותפים שבה אתם תקבלו קישור יייחודי שתוכלו להטמיע באתר או בכל נכס דיגיטלי אחר שברשותכם, למעשה על כל גולש שיגיע דרך הקישור הייחודי שלכם וירכוש חבילת נופש, אתם תרוויחו אחוזים מעלות הרכישה.

  • פרסומות – באתרי אינטרנט ניתן להרוויח כסף מהטמעת פרסומות כגון השירות של גוגל אדסנס ולהרוויח כסף מכל קליק שגולש ילחץ על המודעות שנמצאות באתר שלכם. חשוב להדגיש שכדי להרוויח בצורה יפה מהטמעת פרסומות, אנחנו נדרשים שתהיה לנו כמות גדולה של טראפיק (תנועת גולשים) באתר שלנו.

  • דרופשיפינג – דרופשיפינג היא תצורת מכירה מוצרים שצברה פופולריות רבה בשנים האחרונות בעיקר בגלל הנוחות והפשטות שלה. היא למעשה אומרת את הדבר הבא: תמכרו באתר שלכם מוצרים, תמצאו ספק שמוכר את המוצרים הללו וכאשר גולש מבצע הזמנה של המוצר, היא עוברת אוטומטית לספק שאחראי על השילוח והלוגיסטיקה. כך שלמעשה מעבר ללמכור לגולש אתם לא צריכים להתעסק עוד עם הלוגיסטיקה המורכבת שדורשת הפעלת חנות אונליין. כמובן שישנם גם חסרונות לשיטת הדרופשיפינג, המרכזי שבהם הוא החוסר שליטה על איכות השירות, המוצרים והשילוח שלמעשה לא תלויים בכם.

  • מכירת שירותים או מוצרים – אם יש לכם נכס דיגיטלי בתחום שבו אתם עוסקים, אתם יכולים למכור את השירותים או המוצרים שלכם.

  • שיתופי פעולה – ברגע שיש לכם נכס דיגיטלי בתחום מסויים, תמיד יהיו בעלי אינטרסים שיירצו לפרסם אצלכם, לעשות איתכם שיתופי פעולה וגם מכך תוכלו להרוויח כסף לא רע.

  • השכרת הנכס שלכם – דרך נוספת להרוויח כסף ולחסוך כאב ראש מיותר היא להשכיר את הנכס הדיגיטלי שלכם. כן כן, ממש כמו דירה, כל נכס דיגיטלי ניתן להשכיר ולמעשה לתת לשוכר להנות מתנועת הגולשים הקיימת. לרוב, שיטה זו תתאים יותר לאתרי אינטרנט שמכניסים לידים באופן קבוע.

  • השבחה ומכירת הנכס הדיגיטלי שלכם – גם כאן בדומה לנדל"ן פיזי, הנכס הדיגיטלי שלכם יכול ליהנות מעליית ערך (שבדרך כלל הרבה יותר גבוהה מנדל"ן פיזי). כך שתמיד תוכלו לרכוש ולהשביח את הנכס ומאוחר יותר גם למכור אותו. כיום עם אקטיבו תהליך המכירה של הנכס הדיגיטלי שלכם הפך לפשוט הרבה יותר. כאן תוכלו לקרוא עוד על איך למכור נכס דיגיטלי בעזרת המערכת שלנו.

דגש חשוב בנוגע למוניטיזציה של נכס דיגיטלי הוא להקפיד שאתם לא פוגעים בחווית המשתמש של הגולשים והעוקבים שלכם רק כי אתם רוצים להרוויח יותר כסף. אם תפציצו אותם בספאם ובפרסומות לא קשורות מהר מאוד אתם תגלו שלא נשארו לכם גולשים או שהם בורחים מהכנס שלכם מהר מאוד.

היתרונות של השקעה בנכסים דיגיטליים לעומת אפיקי השקעה אחרים

אם השקעתם בעבר בנדל"ן או בשוק ההון, אתם כנראה יודעים שהתשואה הממוצעת בשני התחומים הללו היא בין 3% ל-7%. מה אם היינו אומרים לכם שנכסים דיגיטליים יכולים לצבור תשואה של עשרות ואפילו מאות אחוזים? אז כן, זה בהחלט אפשרי. במיוחד בגלל שהשקעה בנכס דיגיטלי היא הרבה יותר נמוכה ויכולה להתחיל מאלפי שקלים בודדים. 

עוד יתרון מרכזי של השקעה בנכסים דיגיטליים היא למעשה העובדה שההכנסות מהנכס לא תלויים בזמן שלכם. הנכס הדיגיטלי שלכם יכול לייצר כסף 24/7 בלי קשר לזמינות שלכם. ככה אתם יכולים להרוויח כסף אפילו בזמן שאתם ישנים!

אז החלטתם שאתם רוצים נכס דיגיטלי, מאיפה מתחילים?

הפרמטר החשוב ביותר להצלחה של נכס דיגיטלי הוא התכנון המקדים. לפני שאתם ממהרים לקנות נכס דיגיטלי או להקים אחד בעצמכם, וודאו כי אתם מבצעים את השלבים הבאים:

  • בחירת תחום – החלק הראשון בתכנון הנכס הדיגיטלי שלכם הוא כמובן לבחור על איזה תחום הנכס הולך לדבר. אנחנו ממליצים מאוד לבחור נישה ספציפית ולא רחבה, במיוחד אם זה הנכס הדיגיטלי הראשון שלכם. לדוגמא, במקום להקים בלוג על טיולים, תבחרו איזור ספציפי בעולם שעליו תדברו וכך תוכלו לתת ערך הרבה יותר גבוה, להיות ממוקדים בתוכן ובסופו של דבר לבצע מוניטיזציה לנכס שלכם בצורה הרבה יותר פשוטה וקלה. 

  • מחקר מקדים – השלב השני הוא לבצע מחקר ולהבין מה נפח הגולשים הרלוונטים שאני יכול להגיע אליהם בתחום הספציפי. חשוב לוודא שהתחום שבחרתם לא ממוקד מדי וכך למעשה לא תוכלו להגיע למספיק גולשים או עוקבים שיעקבו אחרי התוכן שלכם. בררו מראש כיצד ואיך תוכלו להרוויח כסף מהנכס שלכם.

  • קנייה או בנייה? – לאחר שבחרתם תחום ואתם כבר יודעים להגיד לכמה גולשים פוטנציאלית תצליחו להגיע וכמה כסף תוכלו להרוויח, האפשרויות שלכם הם להקים נכס דיגיטלי בעצמכם ולהתחיל לקדם אותו או כמובן לקנות נכס דיגיטלי מוכן שמייצר כבר הכנסה.

  • ניהול וקידום הנכס הדיגיטלי – אחרי שהקמתם או קניתם נכס דיגיטלי זה הזמן להתחיל לקדם אותו ולהתחיל לצבור עוקבים. גם כאן תוכלו להיעזר בחברה חיצונית שתנהל ותקדם את הנכס בשבילכם (כמובן שזה יוריד לכם משמעותית את הרווח הנקי מההכנסות של הנכס) או כמובן ללמוד איך לקדם אותו בעצמכם.

לסיכום, השקעה בנכס דיגיטלי יכולה להכניס לכם תשואה הרבה יותר גבוהה מכל השקעה אחרת שתעשו, עם עלויות זולות וסיכון מופחת. מה שכן, חשוב מאוד להכיר, לבדוק, לחקור ולתכנן כל צעד שאתם עושים לפני רכישה, השקעה או בנייה של נכס דיגיטלי.

רוצים לקנות נכס דיגיטלי מוכן שכבר מכניס כסף? 

היכנסו לרשימת הנכסים הדיגיטליים למכירה שעומדים באתר ובחרו את הנכס המתאים לכם.

Facebook
WhatsApp
Email
חפשו את הנכס הדיגיטלי הבא שלכם
בחרו סוג נכס
טווח מחיר
טווח מחיר
בחרו תחום
שלחו הודעה לבעל הנכס
הודעה*
שם*
טלפון*
אימייל*
דילוג לתוכן