קניית ומכירת אפליקציות – המדריך המלא

קניית ומכירת אפליקציות – המדריך המלא
האפליקציות נועדו לעשות לנו חיים קלים יותר. צריכים מפה? תפתחו אפליקציה. משעמם לכם? תפתחו משחק. רוצים לצפות בתוכן ברשת חברתית? אפליקציה. האפליקציות נועדו להיות קלות יותר, ממוקדות מטרה ופשוטות יותר לשימוש מאשר אתרי אינטרנט בתחומים שונים, ולרוב זה אכן המצב - מספיק להשוות את אפליקציית פייסבוק לממשק הדפדפן שלה כדי להבין את ההבדל. אפליקציה מאפשרת לכם לבצע פעולות ביעילות רבה יותר. לצד זאת, יש לאפליקציות עוד צד מעניין: הן מאפשרות לאנשים להשקיע באפיק רווח דיגיטלי ייחודי. לקנות אפליקציות, לבנות אפליקציות ולמכור אפליקציות - ולאפשר לרעיונות המגניבים שלכם לרכוש קהל שיניב עבורכם הכנסה קבועה. קבלו את המדריך המלא לקניית ומכירת אפליקציות לנייד. קניית ומכירת אפליקציות - המדריך המלא
Facebook
WhatsApp
Email
קנייה ומכירת אפליקציות

תוכן עניינים

קנייה ומכירת אפליקציות – מה זה אומר?

אפליקציה מצליחה בנויה מכמה חלקים חשובים:

  1. רעיון טוב – קונספט מעניין וברור שיגרום לאנשים ללחוץ על כפתור ההורדה, להשתמש באפליקציה בקביעות ולאפשר לאפליקציה הזו לתפוס מקום בנייד האהוב שלהם.
  2. תכנות טוב – קוד בסיס שיגרום לאפליקציה לעלות במהירות, לתפוס מינימום מקום, לבצע עדכונים (חשוב) ולא להיתקע.
  3. אפיון UI/UX טוב – אפיון ויזואלי והתנהגותי שיאפשר למשתמש להרגיש בנוח בכל שלב של השימוש באפליקציה, עם מעבר ברור בין מסכים ואופן שימוש אינטואיטיבי.
  4. שיווק טוב – תוכנית שיווקית פעילה שמובילה לצמיחת קהל המשתמשים באופן רציף.
  5. מונטיזציה – אפיק/י רווח שמעניקים לבעלי האפליקציה רווח. זה יכול להיות רווח מפרסומות, רווח ממנויים, רווח ממנויי פרימיום, רווח מהפניה לרכישות חיצוניות או שילוב של כמה מהשיטות יחד.

כשאתם ניגשים לקניית אפליקציות או למכירת אפליקציות, אתם רוצים לעבוד עם אפליקציות שעונות לכמה שיותר תנאים מהנ"ל, כך שיהיה להן פוטנציאל צמיחה ותוכלו להשקיע באפליקציה שתרכשו ולהגדיל את הרווחים שלכם.

הרעיון סביב קניית ומכירת אפליקציות נובע מכך שאמנם הקמת אפליקציה מאפס דרך כל השלבים – שיווק, תכנות, אפיון, בניית קהל וכו' – היא מטלה ענקית, אבל אין צורך לעשות את כולה בעצמכם; בוני אפליקציות שנהנים מתהליך הבנייה יוכלו לאפיין את האפליקציה ולבנות אותה ברמת הקוד, ואילו משקיעים דיגיטליים שנהנים מקידום אפיקי רווח ומשיווק של הנכסים הדיגיטלים שלהם יוכלו לקחת אפליקציה מוכנה ולרוץ איתה קדימה. יש צד שרוצה למכור אפליקציה וצד שרוצה לקנות אפליקציה – נותר רק לקשר ביניהם ????

כמה כסף אפליקציות שוות?

בניגוד לנכסים דיגיטליים אחרים, בתחום האפליקציות דווקא קל יותר להעריך את שוויין, משום שמודל המונטיזציה של האפליקציות ברור וידוע מראש. 

כשאתם באים למכור או לקנות אפליקציה, בדקו את הנתונים הבאים:

  • כמה כניסות לאפליקציה מתרחשות מדי חודש?
  • כמה מודעות מוצגות מדי חודש לגולשי האפליקציה, איזו הוצאה זה דורש ומה הרווח?
  • במידה והאפליקציה מכילה מודל רווח אחר – כמה הוא מוציא ומכניס מדי חודש?
  • מהי העלות החודשית של שיווק האפליקציה?
  • מהי העלות שהושקעה בפיתוח ואפיון האפליקציה?

לאחר הגעה למסקנות אלו תוכלו לנקוב בסכום החודשי אותו מניבה האפליקציה, בסכום ההוצאות החודשי ובסכום ההשקעה התחלתי, ולחשב את תשואת האפליקציה וכתוצאה מכך את התמחור עבורה – ממש כמו שמחשבים תשואה של דירה או של כל נכס אחר.

מה כדאי לבדוק לפני שקונים אפליקציה?

קודם כל ולפני הכל, חשוב לזכור שכדאי לבצע השקעה באפליקציות רק אם יש לכם היכרות מסוימת עם תחום האפליקציות, ואם כבר יצא לכם לתחזק אפליקציה בעבר. אופציה אחרת היא לרכוש אפליקציה זולה יחסית ו"להתאמן" עליה – כדי לצבור ביטחון באסטרטגיה שלכם ולדעת איך תטפלו באפליקציה מניבה ששווה יותר , מומלץ לבדוק באיזה שפה בנוייה האפליקציה ואם יש לכם מי שיעזור בעת הצורך ?

שנית, כדאי לכם לחקור היטב ולאפיין באיזו שיטת מונטיזציה תנקטו כשהאפליקציה תהיה ברשותכם. בעוד מונטיזציה (הרצת מודעות) היא השיטה הכי קלה ובסיסית, שמתאימה כמעט לכל אפליקציה, יש שיטות שיתאימו רק לז'אנרים מסוימים: רק מעט משתמשים ירצו לשלם על מנוי או לרכוש את האפליקציה בתשלום חד פעמי. גם עם תחום המונטיזציה לא כדאי להיסחף – אם תשימו מודעה בכל דף של האפליקציה אתם עלולים להבריח את קהל המשתמשים שלכם במהירות.

לפני שקונים אפליקציה חשוב לעבור ביסודיות על הנתונים שמסר לכם בעל האפליקציה ולוודא שהם הגיוניים ומתאימים. לאחר מכן מומלץ להוריד את האפליקציה בעצמכם, להשתמש בה לתקופה ולהרגיש אותה בין הידיים. אין תחליף למראה עיניים! כעת בקשו מבעל האפליקציה גישת צופה לממשק הניהול של האפליקציה ולחשבון המודעות שלה כדי לאמת את הנתונים מול העיניים ולוודא שאתם יכולים לנהל אותה בלי בעיות.

הדבר האחרון שיש לבדוק לפני קניית אפליקציה הוא שיש אפשרות לביצוע עדכונים באפליקציה באופן אוטומטי (עדכוני פוש). אם אי אפשר לעשות זאת, או שהעדכון ידני בלבד (כידוע לכולנו, אף אחד לא טורח לעדכן אפליקציות ידנית…), לא כדאי לקנות את האפליקציה: אתם תמצאו את עצמכם עם נכס דיגיטלי שאי אפשר לשנות בו כלום, כמו עמוד פייסבוק שאי אפשר להעלות אליו תוכן. ממש לא מומלץ.

איך קונים אפליקציות?

קודם כל יש לצאת למסע חיפוש ולאתר אפליקציה שתענה לצרכים שלכם: אפליקציה שמניבה כסף, עם כמות גולשים קבועים מסוימת, עם ממשק משתמש ידידותי ועם פוטנציאל גדילה. איפה קונים אפליקציות? ממש כאן, באתר אקטיבו! כן כן, בתור הפלטפורמה הראשונה בארץ לקניית ומכירת נכסים דיגיטלים, לקחנו על עצמנו את המשימה לאפשר לכם לקנות אפליקציות בקלי קלות. צאו לאזור המסחר של אקטיבו וחפשו את האפליקציות שיצאו לשוק לאחרונה.

כעת אנחנו ממליצים למצוא שני אנשי מקצוע חשובים: מפתח אפליקציות ועורך דין שמכיר את תחום הנכסים הדיגיטליים. שניהם ילוו אתכם בתהליך בחירת האפליקציה ורכישתה, וידאגו לכך שלא ירמו אתכם ושבסיום הדרך תחזיקו בידיים נכס עם פוטנציאל גדילה ממשי.

מצאתם את האפליקציה בה אתם רוצים להשקיע? יש לכם נתונים בידיים, חזון ותוכנית עסקית? יצרתם קשר עם בעל האפליקציה הנוכחי? יופי. 

עכשיו הזמן: 

  • לכתוב חוזה בעזרת עורך הדין שלכם. 
  • לרכוש מנוי פיתוח לפלטפורמת האפליקציות המתאימה (ios / אנדרואיד).
  • להעביר את הכסף לצד שלישי.
  • לקבל גישת פיתוח לאפליקציה.
  • לוודא יחד עם המתכנת שיש לכם את כל הדרוש.
  • לשחרר את הכסף למוכר האפליקציה.
  • להתחיל לקדם את האפליקציה ולהרוויח!

סיפור אמיתי של אפליקציה שקנה טוליק הבעלים של אקטיבו?

איך קונים אפליקציה ונשארים בחיים
איך קונים אפליקציה ונשארים בחיים

סיפור הבא התרחש במציאות , טוליק הבעלים של אקטיבו קנה אפליקציה שויתרו אליה מעל 100 איש שהביעו עניין , ממש בפוסט הבא אפשר לראות את זה שהוא גם חלק מקהילה שלנו , האפליקציה היא QR Scanner פשוט שמחר מתכנת ממרוקו , עם תנועה יחסית יציבה ורווח שהיה כ 400$ לחודש וכמות הורדות יומית יציבה של כ 2000 הורדות שאם הם היו מארה"ב כולם הרווח החודשי היה סביב 4000$ אבל מכיוון שאלה היו מדינות עולם שלישי , אז הרווח הוא נמוך יותר.

טוליק רכש את האפליקציה אחרי שויתרו אליה כ 100 איש מסיבות הבאות , וחשוב להבין מה הסיבות ואיך אתם יכולים בעסקאות הבאות להתמודד איתם בצורה יותר חכמה.

1 – המוכר ממרוקו , זה ישר נשמע רחוק מדינה ערבית (לי אישית לא הייתה בעיה עם זה ואחרי שיחות איתו הבנתי שהכול כשר)
2 – האפליקציה לא היה נתונים אחורה מעבר לחודש (חסמו לו חשבון בחברת אדמוב שאני כרגע מצלם מסך שלה , ולא יכל לקחת דאטה אחורה זה קורה)
3 – היה צריך להשתמש בשירותי escrow.com להשלמת העסקה שהרבה מאנשים לא השתמשו בזה וזה מפחיד.

בסופו של דבר האפליקציה נקנתה במחיר המקורי פחות העמלה ותוך שבועיים עברה לחשבון של טוליק.

היתרונות וחסרונות בקניית אפליקציות 

היתרון הכי גדול של אפליקציות שזה באמת נכס פסיבי לחלוטין באפליקציות מהסוג הזה , אבל במידה שיודעים לקדם אפשר לשפר תוצאות פי כמה וכמה בזמן קצר , מצד שני במידה שאפליקציה בנוייה על תנועה אורגנית זה בדיוק הפוך יכול לקרות , זה מאוד מפחיד למי שלא מבין לכן מומלץ לדבר עם אנשים שמבינים ASO שטוליק הוא אחד מהם לדוגמא , ואז גם במקרה קיצון תדעו לתפעל את האירוע , מה שקרה לאחר שטוליק קנה את האפליקציה ההורדות ירדו ב 50% ישר בגלל שינוי החשבון הורדה של המילה FREE מתיאור הקצר כי שינו את החוק בגוגל פליי , ואז אחרי שבוע הוגבל החשבון של אדמוב , במידה שהיה בקונה חדש זה היה אסון , אבל מי שיש לו ניסיון יודע שהורדות שיורדות ככה עם כמה פעולות נכונות עולות חזרה ולפעמים יותר , וחשבון מוגבל באדמוב משתחרר אחרי שבוע וככה היה , וכעת מטרת הפרייקט היא לעשות שיפורים שיביאו את האפליקציה לרווח המשתווה למשכורת מינימום בישראל.

אנחנו כאן לשירותכם: לייעוץ, לפרסום אפליקציות למכירה ולחיפוש אפליקציות שתרצו לקנות. קדימה מוזמנים כמו כן להצטרף לקהילת הפייסבוק שלנו 

Facebook
WhatsApp
Email
חפשו את הנכס הדיגיטלי הבא שלכם
בחרו סוג נכס
טווח מחיר
טווח מחיר
בחרו תחום
שלחו הודעה לבעל הנכס
הודעה*
שם*
טלפון*
אימייל*
דילוג לתוכן