אינסטגרם מול טיקטוק: באיזו רשת תרוויחו יותר?
אינסטגרם היא רשת חברתית ותיקה שבה, עם קצת דחיפה מיוטיוב, התפתח מקצוע חדש לגמרי – המשפיענים, משפיעני הרשת, או אינפלואנסרים. אינפלואנסרים הם יוצרי תוכן שיצרו סביבם קהל עוקבים שמושפע מהתוכן שלהם, לרוב בהקשר של קניות אונליין. טיקטוק היא פלטפורמה חדשה יחסית בעולם הרשתות החברתיות והיא מושכת ערמות על גבי ערמות של משתמשים חדשים בכל יום וצוברת תאוצה ענקית בעולם המסחר האלקטרוני. אז באיזו מהפלטפורמות תוכלו להרוויח יותר כמשפיענים?
שוק משפיעני הרשת לא הולך לשום מקום והדרכים שבהם משפיענים מרוויחים כסף רק גדלות ומתרחבות. כשהגולשים מסתכלים על המוצר הסופי – סרטון הווידאו, הכל נראה קליל ומצחיק, כמה שניות של עונג, אבל האם המציאות באמת כל כך קל כמו שזה נראה בסרטון? התשובה לשאלה הזאת היא חד משמעית – לא! יש מעט אנשים עם מזל והרבה אנשים שעובדים בזה לילות כימים כדי לייצר את התוכן המוצלח ביותר ולמצוא את שיתופי הפעולה המכניסים ביותר.
ההבדל העיקרי בין אינסטגרם לטיקטוק: קהל היעד
חשוב להבין שיש הבדלים מהותיים בין אינסטגרם לבין טיקטוק, והראשון שבהם הוא קהל היעד. הפופולריות של טיקטוק אמנם עולה גם אצל קהל מבוגר יותר, אך עדיין מרבית המשתמשים הם צעירים עד אמצע שנות העשרים לחייהם. כן, בטיקטוק בני 30 כבר נחשבים ״מבוגרים״. אם קהל של עד אמצע שנות ה-20 רלוונטי למה שאתם מחפשים לפרסם ולאנשים שאליהם אתם רוצים שהתוכן שלכם יגיע והוא זה שיתעניין בתכנים שאתם מעלים, יכול להיות ששווה לחשוב על טיקטוק כפלטפורמה העיקרית שלכם.
טיקטוק מראה שלא משנה באיזה תחום התוכן שלכם, יהיה להם קהל. כמויות הנושאים שעולים בהם תכנים בטיקטוק היא בלתי נגמרת. זה אומר שכמעט לכל תחום יש מקום בטיקטוק, רק צריך להתאים את התכנים לפורמט. בנוסף לכך, תחום עניין שמיועד אולי לקהל יותר בוגר יכול לצבור תאוצה גדולה בטיקטוק דווקא בגלל שאין הרבה ממנו לצרכני תוכן מעל גיל 30 או 40, והראשוניות יכולה דווקא להיות לכם לעזר. עד שהקהל המבוגר יותר יגיע, והוא יגיע, אתם תוכלו להיות כבר עם עמוד מבוסס בעל תכנים רבים ועשירים.
חשיפה לזרים בטיקטוק
בזמן שאינסטגרם (עדיין) מראה את הפיד שלכם בעיקר לחברים שלכם ולאנשים שעוקבים אחריכם, הבסיס בטיקטוק הוא שהתוכן שלכם נחשף לזרים. טיקטוק עושה את זה בהתבסס על תחומי העניין של אותם זרים שאתם בכלל לא מכירים. ככל שתשתמשו בטיקטוק יותר, כך האלגוריתם ידע להתאים לכם תכנים בצורה מוצלחת יותר. ככל שתעלו יותר דברים, כך טיקטוק ידע להתאים אותם לקהל שאתם רוצים להגיע אליו. השיטה היא ללמד את האלגוריתם מה אתם אוהבים ומה לא, מי יאהב אתכם ומי לא.
זמן צפייה בתוכן משמעותו עבור האלגוריתם שהנושא מעניין אתכם וכנראה שתראו את היוצר ואת הנושא הזה ב״פור יו״ שלכם גם בהמשך. דילוג על תוכן מעיד שהנושא והיוצרים פחות מעניינים. מה שהמידע הזה מספק למשפיענים היא היכולת להגיע בדיוק אל הקהל שנכון להם גם בלי שאותו חשבון עוקב אחריהם. נשמע קסום, לא? אבל לקסם הזה יש צד גם פחות זוהר, והוא חוסר היציבות של התכנים. בגלל האלגוריתם החמקמק, לא ניתן לצפות אם תוכן מסחרי יקבל את החשיפה שהמותג מצפה לה, וזה הופך שיתופי פעולה עם מותגים לקצת יותר קשים להשגה. הרבה חברות מתקשות עם חוסר היכולת הזאת לנבא בקרוב כמה פופולרי יהיה הסרטון שמשתף את המוצר שלהם. אבל כשזה מצליח, התוכן הזה יכול לעוף ברמה שקשה להגיע אליה באינסטגרם או בכל פלטפורמה אחרת.
אינסטגרם לא מפסיקה להשתנות
אינסטגרם, כאמור, היא פלטפורמה יותר מבוססת אמנם, בעלת היכרות עם תחום המשפיענים, אבל החשש הגדל שלהם מהמתחרה הצעירה טיקטוק, מביא לשינויים אדירים בפלטפורמה באופן שמשפיע ברמה קשה לעיכול על רמות החשיפה. משפיענים שהתבססו על תכנים מצולמים כבר לא מקבלים את החשיפה שקיבלו עד כה והירידה בחשיפה הופכת שיתופי פעולה מסחריים ליותר מאתגרים. ממש כמו שאינסטגרם נעה קדימה, גם המשפיענים צריכים ללמוד להמציא את עצמם מחדש ולעבור מסטורי של תמונה לרילז וידאו.
שוק המשפיענים מחולק אמנם לפי מספר עוקבים לסוגי משפיענות, אבל לכל סוג יש את היתרונות שלו, וגם עם קהילה מצומצמת יחסית, ניתן לסגור שיתופי פעולה מסחריים מוצלחים מאד. הדגש עבר לאחוז האינטראקציה שיש לחשבון, ולא בהכרח כמות העוקבים, כי חשבון עם מספר עוקבים גדול ואינטראקציה נמוכה יכול לייצר שת״פ פחות מוצלח מחשבון עם מספר יותר מצומצם של עוקבים אבל עם אחוז אינטראקציה גבוה. כיום זה גם מידע שקל לראות אותו גם ללא צילומי מסך מיוצר התוכן או המשפיען.
רכישת עוקבים לאינסטגרם עדיין נחשבת לאמצעי יעיל כדי להתניע את החשבון שלכם משום שמנהלי שיווק רבים עדיין מסתכלים על מספר העוקבים כשפונים אליהם לשיתוף פעולה, אבל אם אתם רוצים לראות את כל המספרים עולים, אפשר להגדיל את האינטראקציה על ידי שירותים נוספים שיקצרו לכם את הדרך אל מעלה הפיד כמו קניית תגובות באינסטגרם או קניית לייקים לאינסטגרם.
אומנות הפילטור לעומת סרטון אותנטי
גם סוגי התוכן משתנים בין הפלטפורמות והדרך שבה התוכן מוצג. באינסטגרם התכנים הרבה יותר מכוונים לאסתטיקה, יותר מעובדים, מלוטשים ומהודקים מה שנקרא, בעוד שבטיקטוק יש מקום הרבה יותר משמעותי לתוכן אותנטי, לא מעובד, לא מלוטש, תוכן שמציג את האופי של האדם מאחורי הסרטון. באינסטגרם עד לא מזמן, תמונות סטטיות היו הפוסטים העיקריים בפלטפורמה, שעכשיו משתנה מהקצה לקצה למורת רוחם של המשתמשים, בעוד שטיקטוק היא פלטפורמה המושתתת על וידאו.
השינוי התוכני הזה באינסטגרם משפיע גם על שיתופי הפעולה המסחריים. עד כה, הפוסטים הכי נפוצים בשת״פים מסחריים היו תמונה סטטית או מקסימום קרוסלה של מספר תמונות, ואחריו שיתופים בסטורי. השינויים האלה בחשיפה באינסטגרם שמקדמת תכני וידאו באופן מובהק ייאלצו את המשפיענים לשנות את דרך העבודה שלהם לחלוטין, להתמקצע בווידאו, דבר שלוקח זמן ומשאבים, ולייצר תוכן המותאם לפלטפורמה.
עדיין, למרות כל השינויים האלה שאינסטגרם עוברת ולמרות העלייה המטורפת בפופולריות של טיקטוק בקרב מגוון אוכלוסיות וכל קבוצות הגיל, אינסטגרם נחשבת למקור הגדול יותר לשיתופי פעולה מסחריים. אז כרגע באינסטגרם יש יותר הזדמנויות להרוויח כסף, אבל ייתכן מאד שבשנים הקרובות זה ישתנה, ולכן כדאי לכם להראות נוכחות בכל הפלטפורמות.
לרכישת עוקבים לחשבון אינסטגרם >> לחצו כאן
לריכשת לייקים לאינסטגרם >> לחצו כאן
לרכישת עוקבים לטיקטוק >> לחצו כאן